onsdag 15. januar 2014

Godt nyttår!:)

Snekkerne er nå kommet igang igjen etter juleferien, og etter å ha vært en uke i Spania ser jeg  endringer på huset. Leveranse nr 2 kom mens jeg var borte, og med den fikk vi innmaten til huset, dvs gulv, innerdører, isolasjon osv:) Takstein og vinduer er kommet på plass, og bordkledningen er nesten ferdig. Heldigvis er den ferdig grunnet, så vi slipper å holde på med det. Men må vel svinge malekosten til våren antar jeg. Ser for meg en farge som ikke er så langt fra farga på grunningen, for den passer jo ganske godt til det røde taket…tror jeg?

Snekkerne holder på å flytte stillaset over på andre siden, er bare pittelitt bordkledning igjen på baksiden nå.


Liker litt forseggjorte detaljer som dette her:)

Innsiden på loftstua:

Det går jo ikke så voldsomt fort nå som i starten, siden de holder mye på med detaljearbeid som ikke vises så godt. Men det går i et jevnt og trutt tempo, god stemning :) Jeg tror at huset skal stå i ro et par uker for å tørke opp før de fortsetter innvendig igjen, så bare å smøre seg med tålmodighet. Heldigvis trives vi godt i gammelhuset imens, og syns det blir litt vemodig å skal selge det til våren :´( 

1 kommentar:

  1. Hej! Vad roligt att ni var på vår blogg och la en kommentar! Vad kul att ni också bygger en Tranan och att ni har kommit lite längre än oss! :) Då får vi kika er blogg då o då :) Lycka till och hoppas dem börjar fortsätta med bygget snart!

    SvarSlett